Solutii pentru lucruri greu de curatat in casa

Aragazul intotdeauna ne poate da cele mai mari batai de cap, atunci cand este vorba de a-l curata sau pastra curat. Uleiul si grasimea au un talent special in a se instala in cele mai imposibile locuri. Personal imi place la nebunie sa gatesc si sa incerc retete noi, dar la terminarea sesiunii de gatit bucataria arata ca dupa o explozie, iar aragazul ramane cu un aer posomorat, uleios si negricios.

aragaz.gif

Din tot aragazul, cel mai nesuferit loc de curatat mi s-a parut intotdeauna cuptorul. Am cautat indelung sa gasesc metode cat mai usoare si eficiente de curatat aceasta parte a aragazului si din tot ceea ce am gasit si aplicat, cea mai buna metoda este cea in care am folosit bicarbonat de sodiu. Chiar daca aceasta metoda cere mai mult timp, este foarte eficienta pentru grasimile arse si intarite. Intr-un bol in care ati pus praf de copt, turnati un pic de apa atat cat sa se transforme intr-o pasta care nu curge. Cu acesta pasta acoperim tot interiorul cuptorului si il lasam asa pana a doua zi, adica cel putin 12 ore. A doua zi stergem cu un burete umed bicarbonatul de sodiu atat cat se poate, dupa care peste resturile de bicarbonat pulverizam otet si, in sfarsit, stergem bine tot cuptorul. Dupa ce am aplicat aceasta metoda de curatare, cuptorul meu arata ca nou. Pentru curatarea gratarelor, cea mai buna solutie este apa clocotita si detergent, in care sa le lasati sa stea cateva ore. Inainte sa puneti gratarele in cada, puneti un prosop sau o carpa sub ele, altfel exista riscul sa o zgariati.

Tot in bucatarie, mi-a dat mereu dureri de cap, curatarea filtrului hotei. Asta pana cand am gasit o metoda simpla si usoara. Filtrul trebuie demontat din hota, in principiu, filtrul trebuie sa fie usor de scos, indiferent de marca. Umpleti chiuveta din bucaratie cu apa clocotita (cu cat apa este mai fierbinte cu atat eficienta metodei creste). Punem in apa bicarbonat de sodiu si un degresant universal si amestecam bine cu o lingura. Punem in aceasta apa filtrul si il lasam cam 10 sau 15 minute. Cu o perie neabraziva incepem sa frecam filtrul dupa ce am mai adaugat detergent. La sfarsit clatim bine si uscam filtrul cu prosoape de hartie si il montam la loc. Cel mai sanatos este ca o data pe luna sa curatam filtrul hotei.

Un alt lucru care mi s-a parut mereu dificil de curatat sunt jaluzelele orizontale. Sunt moi inghesuite iar aspiratorul nu are prevazuta nicio perie pentru un astfel de obiect.

jaluzeleleorizontale.jpeg

Pentru jaluzele am gasit o singura metoda care pentru mine a fost buna. Chiar daca nu am terminat in 2 minute, rezultatul a fost foarte bun. Am folosit o soseta veche pe care mi-am pus-o pe mana astfel incat degetul mare sa stea in calcai. Cu mana astfel imbracata, am reusit sa curat de praf fiecare lamela a jaluzelelor. Daca lamelele jaluzelei trebuie spalate, putem face acest lucru tot cu o soseta inmuiata in apa cu detergent, dupa care le stergem cu o alta soseta uscata.

 
11
Kudos
 
11
Kudos

Now read this

Sfaturi pentru menaj rapid dar eficient

Sunt momente in care ne dorim sa avem o bagheta magica cu ajutorul careia sa facem curatenie in casa dintr-o miscare. Iar aceasta pentru ca, de cele mai multe ori, curatenia presupune timp, efort, constiinciozitate si nu este mereu o... Continue →